Friday, November 25, 2011

Musical Fountain Performance

Assalamualaikum,2 days sepi tanpa entry.Just because Fb dikecam beberapa hari kebelakangan ni.Here.At my house.Ni pun kira cerita dah basi sebab aku want to tell you all about this one interesting performance,musical fountain or in malay air pancut berirama yang aku pegi tengok last week.

Kira sambil aku cerita sambil mempromosi Sabah la ni.Aku pegi tengok performance ni kat Perdana Park,Tanjung Aru Sabah.Ouh,and it's very near to KKIA Terminal 2.So,turun dari flight boleh la direct pegi situ.Yeay.Tempat ni baru ja bukak awal tahun ni.Tu yang aku pun first time tau tempat tu ada,cantik memang cantik.Tapi kalau korang nak pegi,malam la best.Siang tak ada apa sangat pun,paling-paling bawak anak main kat playground tu ja la.Orang tua pun boleh ja main,kalau tak malu memang dialu-alukan sangat.

Kalau tak silap peformance ni start dalam pukul 7.30 pm.Ada 4 performance every nights,and each performance take only 10 minutes.Satu performance tu pulak ada 4 songs,so 4 jenis tarian la.Unfortunately,malam yang kitorang pegi tu hujan la pulak.Tak sempat la nak bawak kakak Amira pegi tengok dekat-dekat.Semua orang pun patah balik masa kitorang baru sampai tu.Ngam ja sampai terus hujan pun dengan sangat memahami turun dengan lebatnya.

Aku ada salin benda yang diorang tulis kat board tu."Musical Fountain Performance denoted for the benefit,inspiration and enjoyment of the people of sabah".Haha.semangatkan aku.Ok,korang tengok la video ni.Btw,aku suka sangat bila lampu tu warna putih,nampak air tu jadi macam kristal.Cantik dowh.

1 comment:

D-SIM said...

owh, dah ada kat malaysia eh ? kat singapore dah lama ada~