Sunday, November 27, 2011

Hijrah baru menanti

Assalamualaikum,para umat manusia yang tersinggah di entry ini atau blog ni.Hari ni,lepas ja masuk maghrib tadi dah 1 muharram kan.Tahun hijrah tu aku tak sure sangat sebab mengingati tarikh ni bukan la satu kelebihan bagi aku.But after checked my phone cikai tu,maka i knew la tahunnya ialah 1433H.Nilah masalah kita ni,miladiah ingat hijrah tak ingat.Pernah korang sambut birthday ikut calender hijr?sure tak pernah,and maybe tak tau pun tarikh korang lahir ikut hijr.Sama la tu macam aku,tapi bapak aku ada catat kat dalam buku.

Tujuan sebenar aku nak tulis entry ni bukan apa la,just nak say salam maal hijrah kat korang suma.And nak mintak maaf if i've done something wrong,anything yang aku tulis ke.Bukan tak boleh nak mintak maaf selama ni,tapi yela hari buka buku baru macam hari ni selalunya orang lebih terbuka.Selain daripada time raya.Kononnya nak tutup buku lama,nak lupakan salah silap orang yang dah lalu.Hah,korang kalu nak tutup buku pun,janganlah sampai tertutup buku hutang pulak.Hutang tetap hutang,no compromise tau.Haha.

Selalunya jugak yang terjadi di awal tahun sebegini,ialah orang mula sibuk buat azam baru.Tak kira la hijriah ka,miladiah ka.Aku malas la nak buat semua tu,tak ke mana pun.Azam lama pun tak sudah,nak buat azam baru konon.Aku tau mesti ada yang cakap aku ni negative thinking punya orang.Tapi betul la tu aku cakap.Beria sangat nak buat list azam tahun baru panjang berjela,tapi buatnya tak.

Patutnya if korang nak buat la pun sangat list azam tahun baru tu,korang buat macam ni.First sekali tulis,AKU MESTI/WAJIB BUAT SEMUA LIST DI BAWAH.Kalau boleh guna fon paling besar sekali,biar satu huruf satu paper.Hah,macam tu baru masyyuuk.Sebab apa kena buat macam tu?Yelah,kalau korang letak benda tu bottom alamatnya memang sampai hujung tahun pun korang tak akan baca ayat tu.Sebab korang akan berhenti separuh jalan.Eleh,macam la orang tak tau.So,bila letak kat top,at least boleh jadi pendorong la kot buat korang untuk capai azam tu semua.

Hope sesapa yang ada buat list azam tu akan terlaksana la semua yang korang listed tu.Sampai jumpa lagi=)

p/s:maybe agak terlewat untuk wish tapi yg penting still dlm 1 muharram

No comments: