Monday, December 5, 2011

Aircond kereta buat aku loya~~

Assalamualaikum.Melaram sikit dengan entry malam ni.Entah lepas ni dapat tulis lagi ka atau x.Siapa tau kan.Hmm,korang nak tau fakta tentang aku x?Alah,baca tajuk entry pun dah boleh agak.haha

Actually,aku memang agak alah dengan aircond ni.Tapi bukan semua aircond,just car punya.Yang dalam bangunan tu aku suka ja,best.Sebab apa?im not so sure la but since aku kecik lagi memang macam ni.Dulu-dulu lagi teruk.Takat pegi pekan pun boleh muntah-muntah.Yep,maybe one of the factor kitorang x keta dulu.So,x besa sangat naik keta.

Aircond dlam keta ni macam x segar,sangat meloyakan.Lagi-lagi bila guna perfume tu,macam ambi pure ka.Bau semacam ja,and maybe jugak sebab dalam keta ni area kecik.Udara pun x bergerak sangat,pusing area-area tu ja.Naik bas lagi la teruk kesan dia.Kena sedia plastik kot dulu-dulu.

Family aku pun semacam dah maklum keadaan aku yang macam tu.And aku memang prefer untuk buka tingkap dari pasang aircond,lagi segar.udara semulajadi tu.sekarang ni makin kurang la,just tinggal sikit-sikit lagi perasaan tu.Masa kecik bila aku nak muntah memang akan muntah terus la.Tapi bila dah besar sikit,aku pun tau la pikir.Solutionnya is try to sleep or breath using mouth.Serius aku cakap ni.Bila bernafas guna mulut,bau tu pun x lekat kat hidung.so,okay la.

Nanti bila dah ada keta sendiri,aku sure lagi banyak hirup udara segar dari aircond  kat dalam keta.Tapi dengarnya pasang aircond lagi jimat dari buka tingkap sebab nanti keta jadi berat,minyak pun cepat habis.Entah betul entah tidak macam tu.Maybe aku silap dengar kot.


2 comments:

D-SIM said...

mungkin..pasal aerodynamic thingy.. kalau bukak tingkap, dah disturb aerodynamic flow kat kereta..mungkin kat situ downforce lagi tinggi, dan air resistance pun tinggi..mungkin ?

fleurmj said...

haha..aku bukan budak engin or apa2 yg berkaitan.so i dont know at all.maybe you're right..