Tuesday, December 6, 2011

Misteri Jodoh:Buku Pink Yang Mesti Ada

 Assalamualaikum.Mood~insaf.Memain ja,aku boring la sebab banyak sangat bloggers yang tulis pasal ombak rindu lately.Bukan apa,aku x dapat nak komen sangat cerita ni sebab aku x masuk cinema dah sekarang ni.Try to avoid,try to be good,to be better.Im trying.Jealous jugak la sometimes bila ada movie baru keluar.Tapi bukan rugi pun kalau x dapat tengok sekarang,ada rezeki nanti dapat la tu.x dapat tengok langsung pun x bawak apa-apa kerugian.(pujuk diri sendiri)haha.

Okey,move to the topic which is Misteri Jodoh.Saja tulis buku pink kat title tu even x kena mengena langsung pun.Aku x baca sebab cover buku yang warna pink,that colour langsung x mempengaruhi aku but its content yang sangat best.aku tau korang pun mostly macam aku jugak.Tang jodoh or cinta ni ramai ja yang nak tau,nak baca,nak cari gali.And for me aku suka baca bila ditulis ikut perspektif Islam.Aku nak petik a few sentences yang agak menarik dari buku tu.Ikutkan hati nak ja aku scan and letak kat sini satu buku tu tapi mengenangkan perbuatan aku tu akan menyebabkan penulis buku tu rugi terus cancel niat.

"semakin banyak dosa,semakin teruk kualiti jodoh yang Allah berikan.so,we need to be a person yang not easily melemparkan pandangan kepada orang lain sehingga mudah jatuh cinta.supaya Allah berikan the best jodoh for us"

"Orang yang mudah jatuh cinta,cintanya murah and mempunyai kekasih yang ramai.when the jodoh comes,no more true love 'cause cintanya sudah bertebaran merata-rata.adakah kita sanggup memberikan sisa cinta kita kepada jodoh kita?"

Then,aku terfikir lepas baca buku ni.Macam mana kalau orang tu x suka dengan jodoh dia?mana dia kisah kan?Tapi bila fikir balik,kalau dah itu jodoh kita mustahil untuk kita benci dia.x perlu la kot korang berusaha nak cari jodoh dengan cara couple sana sini.Baru umur setahun jagung dah menabur cinta sana sini.Sampai masanya nanti,kesian la kat jodoh korang tu.

Memang x dinafikan manusia ni ada nafsu.Lagi-lagi budak remaja,darah muda.Rasa ingin memiliki and dimiliki tu sangat la mencengkam diri.biasa la tu,lumrah alam.cuma the way yang korang menangani tu ja yang penting.salah pilih jalan rugi kot.aku tau la,aku pun remaja lagi.hek eleh,macam korang ja yang teenagers.ghairah sangat nak berpacaran.haha.oks,aku stop la sini.

p/s:ada akal guna,kalau x guna baik sedekah kat kambing or lembu.haha.just kidding




No comments: